ІНФОРМАЦІЙНЕ АГЕНТСТВО У СФЕРІ ПРАВА
ЄДИНА СЛУЖБА ПРАВОВОЇ ДОПОМОГИ
0800-21-3222

ГУМАНІТАРНА ДОПОМОГА

Єдиною службою правової допомоги (далі Служба) протягом 2017 - 2019 років проводиться адвокаційна кампанія "ПРОБЛЕМНІ ПИТАННЯ ОТРИМАННЯ ГУМАНІТАРНОЇ ДОПОМОГИ В УКРАЇНІ". 

11 січня 2019 року до Служби надійшли численні звернення отримувачів гуманітарної допомоги щодо виключення їх з Єдиного реєстру отримувачів гуманітарної допомоги наказом Міністерства соціальної політики України (Мінсоцполітики).

В матеріалі  наведено обгрунтування протиправності прийнятого Мінсоцполітики рішення.

Спеціалістами Служби за зверненням Громадської організації "Ініціатива Е+" здійснено судове представництво інтересів організації в Окружному адімінстративному суді м. Києва щодо визнання дій Мінсоцполітики протиправними та скасування протиправного наказу.

Рішенням від 29 вересня 2020 року у справі 640/4548/20 Окружний адміністративний суд міста Києва в складі судді Донця В.А. позов задовольнив частково, визнав протиправним та скасував наказ Міністерства соціальної політики України від 09 січня 2020 року №3 "Про виключення юридичних осіб з Єдиного реєстру отримувачів гуманітарної допомоги" в частині виключення Громадської організації "Ініціатива Е+" з Єдиного реєстру отримувачів гуманітарної допомоги (ЄР525).

Суд погодився з позицією позивача, що:

За змістом частини п'ятої статті 11 Закону України "Про гуманітарну допомогу" на отримувача гуманітарної допомоги покладено обов'язок щомісячно в установленому порядку подавати до відповідного спеціально уповноваженого державного органу з питань гуманітарної допомоги звіти про наявність та розподіл гуманітарної допомоги до повного використання всього обсягу отриманої гуманітарної допомоги.

У відзиві Мінсоцполітики зазначено, що рекомендовану форму звіту про використання гуманітарної допомоги було розміщено на офіційному веб-сайті Мінсоцполітики в розділі "Гуманітарна допомога", також вказано, що листом Мінсоціполітики від 15.07.2015 №10606/0/14-15/24, яким проінформовано Київську міську державну адміністрацію про необхідність подання до 5 числа місяця, наступного за звітним, узагальнених звітів отримувачів щодо використання гуманітарної допомоги.

На думку суду, "в установленому порядку" передбачає прийняття уповноваженим органом нормативно-правового акту, який мав би встановлювати форму та порядок подання звітності. Наведений висновок суду узгоджується з принципом юридичної визначеності, один з аспектів якого є можливість особи з'ясувати зміст правової норми з метою її виконання. Розміщення рекомендованої форми на веб-сайті не є ухваленням нормативно-правового акта компетентним органом, який має встановлювати обов'язки для особи.

Згідно з частиною четвертою статті 12 Закону України Закону України "Про гуманітарну допомогу" отримувачі гуманітарної допомоги, які допустили порушення законодавства про гуманітарну допомогу, за рішенням центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері соціального захисту населення, виключаються з Єдиного реєстру отримувачів гуманітарної допомоги.

Пунктом 7 Порядку реєстрації отримувачів гуманітарної допомоги, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.01.2013 №39 передбачено, що рішення про виключення отримувача гуманітарної допомоги з Реєстру приймається Мінсоцполітики в разі: документального підтвердження факту порушення отримувачем гуманітарної допомоги законодавства про гуманітарну допомогу; подання отримувачем гуманітарної допомоги заяви про виключення його з Реєстру; ліквідації юридичної особи, яка є отримувачем гуманітарної допомоги.

Оскільки суд дійшов висновку про неврегульованість відносин відповідно до частини п'ятої статті 11 Закону України Закону України "Про гуманітарну допомогу" щодо подання отримувачами гуманітарної допомоги звітів в установленому порядку, позивач не може нести відповідальності за неподання такого звіту (звітів). Неподання звіту до Київської міської державної адміністрації на підставі наведеної норми Закону представником позивача визнано, водночас представник зазначив про подання податкової звітності відповідно до Податкового кодексу України.

На думку суду, оскаржуваний наказ не відповідає критеріям, визначеним частиною другою статті 2 КАС України.

Рішення суду за посиланням

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Якщо Вам необхідно отримати правову консультацію з питань, які висвітлені у даному матеріалі - телефонуйте на номер нашої гарячої лінії або відправляйте звернення на електронну адресу: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Автор матеріалу: Осмоловський Денис Юлійович.

Вихідні дані продукції інформаційного агентства:
Назва, відомості про засновника (співзасновників): за посиланням
ПІБ відповідального за випуск: Осмоловський Д.Ю.

порядковий номер випуску і дата його виходу: 02/09-20/РЗ від 30.09.2020 року

 

 

banner right karta