ІНФОРМАЦІЙНЕ АГЕНТСТВО У СФЕРІ ПРАВА
ЄДИНА СЛУЖБА ПРАВОВОЇ ДОПОМОГИ
0800-21-3222

ПРАВА СУБ'ЄКТІВ ГОСПОДАРЮВАННЯ. ПЕРЕВІРКИ ДЕРЖПРАЦІ

Єдиною службою правової допомоги (далі Служба) за зверненням підприємців та представників громадськості спеціалістами у серпні 2019 року було опрацьовано документи щодо прийняття постанови КМУ № 823 «Деякі питання здійснення державного нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю» (далі постанова 823), в результаті чого було встановлено протиправність зазначеного нормативного акту. Інформаційний матеріал: 

Окружним адміністративним судом м. Києва 28 квітня 2021 року позовні вимоги задоволено повністю визнано протиправною та нечинною постанову Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 року № 823. Рішення у справі за посиланням.

Шостим апеляційним адміністративним судом постановою від 14 вересня 2021 року апеляційні скарги Державної служби України з питань праці та Кабінету Міністрів України залишено без задоволення, а рішення Окружного адміністративного суду м. Києва 28 квітня 2021 року - без змін. Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття. Текст постанови суду за посиланням. 

Додатково слід зазначити, що Верховним Судом у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду у справі № 826/8917/17, щодо визнання незаконною та нечинною постанови КМУ № 295 від 26 квітня 2017 року, касаційні скарги Державної служби України з питань праці та Кабінету Міністрів України залишено без задоволення. Текст постанови Верховного Суду за посиланням.

Довідково: Конституцією України проголошено, що Україна є правовою державою, у якій визнається і діє принцип верховенства права (стаття 1частина перша статті 8).

Конституційний Суд України в абзаці другому підпункту 4.1 пункту 4 мотивувальної частини Рішення від 2 листопада 2004 року № 15-рп/2004 зазначив, що верховенство права - це панування права в суспільстві; верховенство права вимагає від держави його втілення у правотворчу та правозастосовну діяльність, зокрема у закони, які за своїм змістом мають бути проникнуті передусім ідеями соціальної справедливості, свободи, рівності тощо.

Із конституційних принципів рівності і справедливості випливає вимога визначеності, ясності і недвозначності правової норми, оскільки інше не може забезпечити її однакове застосування, не виключає необмеженості трактування у правозастосовній практиці і неминуче призводить до сваволі (абзац другий підпункту 5.4 пункту 5 мотивувальної частини Рішення Конституційного Суду України від 22 вересня 2005 року № 5-рп/2005).

Одним із елементів верховенства права є принцип правової визначеності, у якому стверджується, що обмеження основних прав людини та громадянина і втілення цих обмежень на практиці допустиме лише за умови забезпечення передбачуваності застосування правових норм, встановлюваних такими обмеженнями; обмеження будь-якого права повинне базуватися на критеріях, які дадуть змогу особі відокремлювати правомірну поведінку від протиправної, передбачати юридичні наслідки своєї поведінки (абзац третій підпункту 3.1 пункту 3 мотивувальної частини Рішення Конституційного Суду України від 29 червня 2010 року № 17-рп/2010).

Висновок

За висновками спеціалістів Служби Державна служба України з питань праці (Держпраці) зобов'язана з 14 вересня 2021 року припинити проведення інспекційних відвідувань, які відбуваються на підставі постанови КМУ від 21 серпня 2019 р. № 823 "Деякі питання здійснення державного нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю" та довести відповідну інформацію своїм територіальним органам.

Складені документи за результатами інспекційного відвідування (акти, приписи) після 14 вересня 2021 року, які будуть здійснення на підставах визначених постановою КМУ від 21 серпня 2019 р. № 823, будуть протиправні.

Кабінет Міністрів України після 14 вересня 2021 року, у відповідності до вимог статті 265 КАСУ, зобов'язаний невідкладно опублікувати резолютивну частину рішення суду про визнання нормативно-правового акта протиправним та нечинним у виданні, в якому його було офіційно оприлюднено.


Попередні матеріали з даної теми:

СУД ВИЗНАВ ПРОТИПРАВНОЮ ТА НЕЧИННОЮ ПОСТАНОВУ КМУ № 823 ВІД 21 СЕРПНЯ 2019 РОКУ ЩОДО ПЕРЕВІРОК ДЕРЖПРАЦІ 

ПЕРЕВІРКИ ДЕРЖПРАЦІ. ІНФОРМУВАННЯ ПРО СУДОВЕ ОСКАРЖЕННЯ ПОСТАНОВИ КМУ № 823 ВІД 21 СЕРПНЯ 2019 РОКУ

ПЕРЕВІРКИ ДЕРЖПРАЦІ. ЩОДО НЕПРАВОМІРНОСТІ ПОСТАНОВИ КМУ № 823 ВІД 21 СЕРПНЯ 2019 РОКУ

ІНФОРМУВАННЯ ЩОДО ПРОТИПРАВНОСТІ ПЕРЕВІРОК ДЕРЖПРАЦІ ЗГІДНО ПОСТАНОВИ КМУ ВІД 26 КВІТНЯ 2017 РОКУ № 295

ПЕРЕВІРКИ ДЕРЖПРАЦІ. ЩОДО НЕПРАВОМІРНОСТІ ПОСТАНОВИ КМУ № 823 ВІД 21 СЕРПНЯ 2019 РОКУ

ПРОВЕДЕННЯ ІНСПЕКЦІЙНИХ ВІДВІДУВАНЬ ТА НЕВИЇЗНИХ ІНСПЕКТУВАНЬ ДЕРЖПРАЦІ ВИЗНАНО ПРОТИПРАВНИМ

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Використання будь-яких матеріалів (повне або часткове), розміщених на сайті 3222.UA, дозволяється за умови обов’язкового посилання на джерело наступного змісту: "за матеріалами інформаційного агентства "Єдина служба правової допомоги", сайт 3222.UA". 

Якщо Вам необхідно отримати правову консультацію з питань, які висвітлені у даному матеріалі - телефонуйте на номер нашої гарячої лінії або відправляйте звернення на електронну адресу: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Автор матеріалу: Андрій Суровцов

Вихідні дані продукції інформаційного агентства:
Назва, відомості про засновника (співзасновників): за посиланням
ПІБ відповідального за випуск: Осмоловський Денис Юлійович

порядковий номер випуску і дата його виходу: 16/09-21/Р від 15.09.2021 року

banner right karta