ПОДАТКОВЕ ПРАВО. ПДВ.СМКОР
Рішенням окружного адміністративного суду м. Києва від 05 червня 2019 року у справі 826/12108/18 адміністративний позов задоволено повністю. Визнано протиправними та нечинними п. 10, п. 20, п. 21 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 117 від 21 лютого 2018 року "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних".
Стисле обгрунтування:
Кабінетом Міністрів України, прийнято нормативно-правовий акт - постанову № 117 від 21 лютого 2018 р. «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» положення якого суперечать Податковому кодексу, а саме:
- Всупереч вимогам Податкового кодексу України Кабінетом Міністрів не визначено підстави для зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування, а протиправно делеговане таке право Державній фіскальній службі (п. 10 Постанови);
- Всупереч вимогам Податкового кодексу України Кабінетом Міністрів визначено підстави для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, при відсутності такого права в Податковому кодексі (п. 20, п. 21 Постанови).
Висновки:
За висновками спеціалістів Служби, попередній аудит господарських операцій з зупиненням реєстрації податкових накладних є по своїй суті каральною мірою, а не засобом запобігання податкових правопорушень та відповідно є грубим порушенням загальновстановлених вимог презумпції невинуватості (принципу in dubio pro reo).
Відмова у реєстрації податкової накладної по операціях, які підлягають обов’язковому оподаткуванню, суперечить загальновстановленим принципам податкового законодавства, положенням Податкового, Господарського та Бюджетного кодексів, в частині безумовного права платника податків на добровільну, в межах оподаткованих операцій, сплату податків.
Запровадження механізму зупинення реєстрації податкових накладних мало на меті упередити зловживання з податковим кредитом ПДВ у сфері господарських відносин, що спричиняло значні збитки бюджету. Натомість недосконалість чинного законодавства, його непередбачуваність, некоректність та протиправність застосування механізму зупинення реєстрації податкових накладних несе негативні наслідки для платників податків, адже у сфері господарських відносин з’явились запобіжники у вигляді штрафних санкцій, що застосовуються до постачальника товарів, робіт (послуг) у разі зупиненої реєстрації податкової накладної. Зазначене спричиняє погіршенню ділового обороту у відносинах господарюючих суб’єктів та суттєво зупиняє економічні стосунки між платниками ПДВ.
Якісний моніторинг сумнівних операцій з ПДВ через чітке законодавче визначення критеріїв зловживання у цій сфері, з подальшим, визначеним законом, способом упередження та запобігання, суттєво наблизить вітчизняне законодавство до прогресивних європейських практик у сфері адміністрування ПДВ. Такі системні дії значною мірою сприятимуть збалансованому врахуванню інтересів платників податків, як рушійної сили економіки, та державних інтересів у сфері контролю економічної безпеки. Упередить масові судові оскарження протиправних дій органів ДФСУ, як наслідок породження негативної судової практики та можливе притягнення до відповідальності працівників ДФС, які вимушено порушують вимоги закону в результаті протиправних дій Міністерства фінансів України.
Платникам податків!
Як вже зазначалось Державним бюро розслідувань внесено відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань за фактом службової недбалості керівництва Міністерства фінансів, яким не забезпечено своєчасне розроблення нормативно визначених підстав зупинення реєстрації податкових накладних, що призводить до визнання зупинення реєстрації податкових накладних у судовому порядку протиправними та завдає збитків державному бюджету через невиправдане витрачання судового збору органами ДФС у спорах з платниками податків.
Якщо Вашому підприємству зупинено реєстрацію та/або відмовлено у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування повідомляйте про зазначені факти на гарячу лінію Єдиної служби правової допомоги за номером 0-800-21-3222.
Факти порушення прав платників податків, яким нанесено матеріальні збитки в результаті протиправного зупинення реєстрації податкових накладних, можуть бути направлені слідчому підрозділу ДБР для перевірки під час досудового слідства у вищезазначеному кримінальному провадженню, адже за диспозицією статті 367 ККУ завдання істотної шкоди може відбуватись не тільки охоронюваним законом державним інтересам, а також інтересам окремих юридичних осіб.
Детально викладено у матеріалі: ІНФОРМУВАННЯ ПРО ПРАВОВІ НАСЛІДКИ ДЛЯ ОРГАНУ ВЛАДИ НЕЗАКОННОГО ЗУПИНЕННЯ ТА ВІДМОВИ РЕЄСТРАЦІЇ ПОДАТКОВИХ НАКЛАДНИХ
Працівникам органів ДФС!
Листи ДФС, якими визначено критерії ризиковості платника податків та критерії ризиковості здійснення операцій, і які протиправно використовуються як підстави для зупинення реєстрації податкових накладних, не є нормативно-правовими актами у розумінні статті 117 Конституції України, а відтак не є джерелом права відповідно до статті 7 Кодексу адміністративного судочинства України.
Судова практика свідчить, що рішення Комісії Головних управлінь ДФС, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, про внесення платника податків до переліку платників податків, приймаються необґрунтовано, з перевищенням повноважень.
В даний час визнання дій протиправними також супроводжується стягненням з відповідачів - органів ДФС, судового збору та витрат на правничу допомогу, що призводить до невиправданого витрачання бюджетних коштів (як приклад справа № 160/2489/19).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Якщо Вам необхідно отримати правову консультацію з питань, які висвітлені у даному матеріалі - телефонуйте на номер нашої гарячої лінії або відправляйте звернення на електронну адресу: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Вихідні дані продукції інформаційного агентства:
Назва, відомості про засновника (співзасновників): за посиланням
ПІБ відповідального за випуск: Осмоловський Д.Ю.
порядковий номер випуску і дата його виходу: 20/06-19/ІНФО від 06.06.2019 року