ПРАВООХОРОННІ ОРГАНИ. ДФС УКРАЇНИ. ПОДАТКОВА МІЛІЦІЯ
ПРАВА ГРОМАДЯН. ВНУТРІШНЬО ПЕРЕМІЩЕНІ ОСОБИ
На гарячу лінію Єдиної служби правової допомоги (далі Служба) надходять непоодинокі звернення громадян України щодо протиправного притягнення до адміністративної відповідальності за переміщення товарів на тимчасово окуповані території у Донецькій та Луганській областях, переміщення товарів з таких територій. Зазначена тема вже неодноразово піднімалась в інформаційних матеріалах Служби.
За висновками спеціалістів Служби:
1. Притягнення до адміністративної відповідальності громадян України за порушення порядку переміщення товарів до району або з району проведення антитерористичної операції, тобто, за статтею 204-3 КУпАП, після її офіційного припинення (30.04.2018 року) є протиправним.
2. Чинна редакція КУпАП не містить повноважень для органів податкової міліції ДФС складати протоколи за статтею 204-3 КУпАП.
3. Проведення огляду речей та транспортних засобів співробітниками податкової міліції є протиправним, оскільки ст. 42-46 ЗУ «Про Національну поліцію», що розповсюджують свою дію на органи податкової міліції згідно п. 3-1 Перехідних положень ЗУ «Про Національну поліцію» на теперішній час, не містять повноважень поліції щодо зупинки транспорту, перевірки документів та огляду речей, оскільки такі повноваження поліції закріплені у ст. 31, 35 ЗУ «Про Національну поліцію», дії яких не розповсюджується на органи податкової міліції.
4. Стаття 204-3 КУпАП не передбачає відповідальності за порушення порядку переміщення грошових коштів.
Детально в матеріалі: ПОРУШЕННЯ ПРАВ ГРОМАДЯН ПІД ЧАС ПЕРЕМІЩЕННЯ ТОВАРІВ ЧЕРЕЗ ЛІНІЮ РОЗМЕЖУВАННЯ
Про вищезазначені факти Службою неодноразово у 2019 році було інформовано ДФС України але відповідних заходів реагування органом державної влади не вжито, що свідчить про свідоме ігнорування інформації про порушення прав громадян керівництвом ДФС України.
Інформаційним повідомленням № 2508/2020 К-ДФС-204-3 від 25.08.2020 року Службою було відправлено до ДФС України інформування про порушення прав громадян України при переміщенні товарів через лінію розмежування, яке супроводжується протиправною діяльністю працівників правоохоронного органу та безпідставне завантаження судових органів у Донецькій та Луганській областях.
Листом від 18.09.2020 року № 361/4/99-99-04-06-13 ДФС України повідомлено Службу та Міністерство фінансів України про те, які нормативно-правові акти залишаються чинними на даний час щодо порядку переміщення товарів з та на непідконтрольні території України.
За висновками спеціалістів Служби формальне цитування ДФС України реквізитів та назв нормативно-правових актів, без надання аргументованої відповіді на проблемні питання зазначені у листі Служби, є підтвердженням усвідомлення протиправності дій працівників податкової міліції у складі ДФС України по складанню протоколів за статтею 204-3 КУпАП.
Позиція спеціалістів Служби підтверджується рішенням судової палати з розгляду кримінальних справ Луганського апеляційного суду 408/314/20-п, в якому серед іншого зазначено:
"Виходячи з цього положення, з урахуванням практики ЄСПЛ притягнення до адміністративної відповідальності громадян України за порушення порядку переміщення товарів до району або з району проведення Антитерористичної операції, тобто, за статтею 204-3 КУпАП, після офіційного припинення АТО є протиправним, та є порушенням прав громадянина України ОСОБА_1...
Також суд першої інстанції не звернув увагу на те, що чинна редакція ст.255 КУпАП не містить повноважень для органів ДФС чи податкової міліції складати протоколи за ст. 204-3 КУпАП.
Окрім того, огляд речей ОСОБА_1 був проведений не уповноваженою на те особою, оскільки відповідно до ст.264 КУпАП у переліку осіб уповноважених проводити огляд речей на лінії розмежування не відносяться співробітники податкової міліції чи органів ДФС.
Також у відповідності до п.1 ст.8 Закону України « Про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях « для забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях Генеральним штабом Збройних Сил України за погодженням з відповідними керівниками залучаються та використовуються сили і засоби, серед яких не зазначено органи ДФС".
Заходи
За результатами проведеного інформаційно-правового розслідування Службою повторно направлено інформування до Мінфіну, з метою забезпечення контролю зі сторони міністерства за діяльністю ДФС України щодо захисту основоположних політичних і громадянських прав і свобод людини, до Віце-прем'єр-міністра ‒ Міністра з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України Резнікова О.Ю., та запит до ДФС України.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Використання будь-яких матеріалів (повне або часткове), розміщених на сайті 3222.UA, дозволяється за умови обов’язкового посилання на джерело наступного змісту: "за матеріалами інформаційного агентства "Єдина служба правової допомоги", сайт 3222.UA".
Якщо Вам необхідно отримати правову консультацію з питань, які висвітлені у даному матеріалі - телефонуйте на номер нашої гарячої лінії або відправляйте звернення на електронну адресу: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Автор матеріалу: Осмоловський Денис Юлійович
Вихідні дані продукції інформаційного агентства:
Назва, відомості про засновника (співзасновників): за посиланням
ПІБ відповідального за випуск: Осмоловський Денис Юлійович
порядковий номер випуску і дата його виходу: 25/11-20/І від 02.11.2020 року