ОХОРОНА ЗДОРОВ'Я. COVID-19. КАРАНТИН.
Єдиною службою правової допомоги (далі Служба) проводиться адвокаційна кампанія "Дотримання прав громадян та юридичних осіб під час карантину".
У попередньому матеріалі ЩОДО ВСТАНОВЛЕННЯ КАРАНТИНУ. ПРОТИПРАВНІСТЬ ПОЗИЦІЇ МОЗ було здійснено правовий аналіз позиції МОЗ щодо внесення головним державним санітарним лікарем України під час засідання Уряду з голосу подання про встановлення карантину. В результаті аналізу встановлено протиправність інформації викладеної у листі МОЗ від 21 травня 2020 року № 05.1-14/17/883/ЗПІ-20/1619.
За результатами відпрацювання Службою 27 травня 2020 року було направлено скарги Міністру охорони здоров'я України та Державному секретарю МОЗ з проханням вжити відповідні заходи.
Після направлення зазначених скарг Службою 28 травня 2020 року отримано додаткову відповідь МОЗ на попередні звернення, до якої додано копію письмового подання від 10 березня 2020 року на бланку головного державного санітарного лікаря України за підписом заступника міністра охорони здоров'я В. Ляшко.
Проаналізувавши отриманий документ спеціалісти Служби дійшли висновку, що він не відповідає вимогам чинного законодавства з огляду на наступне:
У відповідності до чинної редакції статті 40 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» головний державний санітарний лікар України, у разі введення в Україні чи в окремих її місцевостях режиму надзвичайного стану, вносить центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров’я (МОЗ), обґрунтоване подання для прийняття рішення щодо звернення до Кабінету Міністрів України з пропозицією про встановлення карантину.
Тобто, необхідною умовою для внесення такого подання є введення в Україні чи в окремих її місцевостях режиму надзвичайного стану у відповідності до Конституції України та закону "Про правовий режим надзвичайного стану". На даний час правовий режим надзвичайного стану в державі не введено.
Окрім того, згідно інформації отриманої з МОЗ, зазначене подання до Кабінету Міністрів України разом з проєктом постанови Уряду на встановлення карантину не направлялось.
Висновки
Враховуючи вищевикладене, письмове подання від 10 березня 2020 року на бланку головного державного санітарного лікаря України за підписом заступника міністра охорони здоров'я В. Ляшко суперечить вимогам статті 40 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення». Зазначені обставини свідчать про наявність правових ризиків визнання дій головного державного санітарного лікаря України - заступника міністра охорони здоров'я В. Ляшко протиправними.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Використання будь-яких матеріалів (повне або часткове), розміщених на сайті 3222.UA, дозволяється за умови обов’язкового посилання на джерело наступного змісту: "за матеріалами інформаційного агентства "Єдина служба правової допомоги", сайт 3222.UA".
Якщо Вам необхідно отримати правову консультацію з питань, які висвітлені у даному матеріалі - телефонуйте на номер нашої гарячої лінії або відправляйте звернення на електронну адресу: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Автор матеріалу: Осмоловський Денис Юлійович
Вихідні дані продукції інформаційного агентства:
Назва, відомості про засновника (співзасновників): за посиланням
ПІБ відповідального за випуск: Осмоловський Денис Юлійович.
порядковий номер випуску і дата його виходу: 09/05-20/І від 29.05.2020 року