ІНФОРМАЦІЙНЕ АГЕНТСТВО У СФЕРІ ПРАВА
ЄДИНА СЛУЖБА ПРАВОВОЇ ДОПОМОГИ
0800-21-3222

СОЦІАЛЬНЕ ПРАВО. ОСОБИ З ІНВАЛІДНІСТЮ.

За висновками спеціалістів Служби, викладених в аналітичному матеріалі «АНАЛІТИЧНА ДОВІДКА: ЩОДО ПОРУШЕННЯ ПРАВ ЛЮДЕЙ З ІНВАЛІДНІСТЮ» встановлено, що місцевими органами соціального захисту населення безпідставно розпочато процеси анулювання наявних у людей з інвалідністю чинних направлень на забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації, також організовано відповідний паралельний процес проходження людьми з інвалідністю процедур, необхідних для повторного оформлення направлень. Дії регіональних підрозділів соціального захисту населення з анулювання направлень знаходяться в прямій залежності від інформування Міністерства соціальної політики здійсненого листом №12771/0/2-18/58 від 05.07.2018 рокущодо організації роботи місцевих органів соціального захисту населення з реалізації постанови КМУ від 14 березня 2018 № 238 та роз'яснень зроблених з цього приводу на сайті міністерства.

Єдиною службою правової допомоги отримано з секретаріату Кабінету Міністрів документи на підставі яких було прийнято постанову КМУ від 14 березня 2018 № 238 (за посиланням).

Згідно висновку Міністерства юстиції щодо відповідності положенням Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод та практиці Європейського суду з прав людини (за посиланням) - проект постанови не відповідає Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод та практиці Європейського суду з прав людини, зокрема, проект Порядку не відповідає принципу юридичної визначеності, статті 1 Першого протоколу до Конвенції , а його положення є дискримінаційними відповідно до статті 14 Конвенції. 

У відповідності до інформації зазначеної на сайті Міністерства юстиції (за посиланням) здійснення експертизи проектів актів, а також чинного законодавства на відповідність Конвенції та практиці Європейського суду є насправді дійсним та ефективним засобом уникнення констатації Європейським судом порушення Україною прав людини і основних свобод, гарантованих Конвенцією.

Складнішою є ситуація з проектами законів та постанов Кабінету Міністрів України, які проходять юридичну експертизу у Міністерстві юстиції, оскільки висновок щодо невідповідності проекту акта положенням Конвенції не завжди враховується головним розробником і, нажаль, його неврахування не створює правових наслідків для розробника. Таким чином, в українському правовому полі з’являються законодавчі акти, у яких можуть міститись норми, що суперечать вимогам Конвенції та практиці Європейського суду.

Необхідно наголосити на тому, що Україна не може ігнорувати рішення Європейського суду, зокрема, не вживаючи заходів щодо зміни національного законодавства, визнаного Європейським судом таким, що не відповідає Конвенції, оскільки процес виконання Україною рішень Європейського суду знаходиться на постійному контролі в Комітеті Міністрів Ради Європи.

Пропозиції:

Враховуючи вищевикладене, з метою упередження ризиків пов’язаних з порушенням прав осіб з інвалідністю, Єдиною службою правової допомоги направлено відповідне інформування до Міністерства соціальної політики, Міністерства юстиції, Комітетів Верховної Ради України до відання яких входить контроль за сферою забезпечення прав осіб з інвалідністю та охорони здоров'я.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Якщо Вам необхідно отримати правову консультацію з питань, які висвітлені у даному матеріалі - телефонуйте на номер нашої гарячої лінії або відправляйте звернення на електронну адресу: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Вихідні дані продукції інформаційного агентства:
Назва, адреса, відомості про засновника (співзасновників): за посиланням
ПІБ відповідального за випуск: Осмоловський Д.Ю.

порядковий номер випуску і дата його виходу: 15/09-18/ІНФО від 10.09.2018 року 

banner right karta