ІНФОРМАЦІЙНЕ АГЕНТСТВО У СФЕРІ ПРАВА
ЄДИНА СЛУЖБА ПРАВОВОЇ ДОПОМОГИ
0800-21-3222

Проблематика:

На гарячу лінію правової допомоги надходять непоодинокі звернення від громадськості щодо невиконання службовими особами органів виконавчої влади та Національного банку вимог закону «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб».

Зокрема, прикладом наводиться звернення учасника бойових дій, інваліда війни ІІ групи, який відноситься до категорії внутрішньо переміщених осіб з приводу відсутності передбачених законом регіональних довгострокових програм з пільгового кредитування (у тому числі - іпотечного) будівництва або придбання житла, розроблених правових механізмів рефінансування витрат з будівництва або повернення відсотків за сплаченими кредитами.

За результатами відпрацювання встановлено невиконання органами виконавчої влади та Національного банку України вимог статті 17 Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» від 20 жовтня 2014 року № 1706-VII.

Рекомендації та вжити заходи:

Спеціалістами Єдиної служби правової допомоги підготовлено звернення для громадської організації, яка опікується питанням учасника бойових дій, до народних депутатів, розробників закону «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб», про забезпечення парламентського контролю по факту невиконання закону зі сторони органів виконавчої влади.

Водночас, спеціалістами Єдиної служби правової допомоги  було підготовлено та подано позов до адміністративного суду з позовними вимогами до Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, Національного банку України, Міністерства фінансів України, Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, Київської міської державної адміністрації про визнання протиправною бездіяльність, зобов'язання вчинити дії.

Ухвалою від 21 вересня 2016 року у справі № 826/14279/16 за позовом учасника бойових дій, інваліда війни ІІ групи, суддя Окружного адміністративного суду міста Києва, ухвалив відкрити провадження в адміністративній справі та призначити судовий розгляд справи на 01 лютого 2017 року о 13:30 год.

Примітка: У відповідності до статті 129 Конституції України суддя, здійснюючи правосуддя, є незалежним та керується верховенством права. Одними із основних засад судочинства є розумні строки розгляду справи судом. Частина 1 статті 122 КАСУ визначає, що адміністративна справа має бути розглянута і вирішена протягом розумного строку, але не більше місяця з дня відкриття провадження у справі, якщо інше не встановлено цим Кодексом. 

Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва призначив судовий розгляд справи на 01 лютого 2017 року о 13:30 год., тобто через п’ять місяців після відкриття провадження, що є порушенням вимог частини 1 статті 122 КАСУ.

Примітка: Адміністративні справи, предметом оскарження в яких є рішення, дії чи бездіяльність Кабінету Міністрів України, міністерства чи іншого центрального органу виконавчої влади, Національного банку України, їхньої посадової чи службової особи, виборчої комісії (комісії з референдуму), члена цієї комісії розглядаються і вирішуються в окружному адміністративному суді колегією у складі трьох суддів (колегією).

На сьогоднішній день, Верховною Радою України не розглянуто призначення суддів безстроково, в тому числі, в результаті проведених змін у законодавстві. В результаті чого понад 50 % Окружного адміністративного суду міста Києва не здійснюють правосуддя (відповідь суду). Вказані обставини зумовлюють призначення розгляду справ колегією суддів на термін понад 3-5 місяців.

ДЕТАЛЬНИЙ ОПИС В АНАЛІТИЧНІЙ ДОВІДЦІ (за посиланням).

banner right karta