ІНФОРМАЦІЙНЕ АГЕНТСТВО У СФЕРІ ПРАВА
ЄДИНА СЛУЖБА ПРАВОВОЇ ДОПОМОГИ
0800-21-3222

До «Єдиної служби правової допомоги» надходять непоодинокі звернення від громадян стосовно порушення, визначених процесуальним законодавством, строків розгляду справ судом. Саме вказується на відкриття провадження та призначення першого розгляду справи, відкладення розгляду справи чи оголошення перерви у терміни понад два-чотири місяці, у деяких випадках понад півроку. Звернення щодо таких фактів було направлено учаснику Служби - Адвокатському об'єднанню "Адвокатський центр".

Відпрацювання інформації:

Спеціалістами «Єдиної служби правової допомоги» в спеціалізації Адміністративне право та Конституційне право, на основі матеріалів судового оскарження протиправної бездіяльності органів державної влади, яке здійснюється учасником Служби - Адвокатським об'єднанням "Адвокатський центр", відпрацьовано отриману інформацію та за результатами відпрацювання встановлено:

Учасник Антитерористичної операції, інвалід війни ІІ-ої групи, відноситься до категорії внутрішньо переміщених осіб, звернувся у вересні 2016 року до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до: Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, Національного банку України, Міністерства фінансів України, Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, Київської міської державної адміністрації про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язати вчинити дії щодо невиконання органами державної влади та Національного банку України вимог статті 17 Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб». (Детально в матеріалі РЕЗУЛЬТАТИ відпрацювання проблемних питань щодо невиконання вимог статті 17 Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб»).

Враховуючи той факт, що Верховною Радою України не забезпечено своєчасне призначення суддів, в тому числі, окружного адміністративного суду міста Києва, де розглядається справа учасника АТО, Позивач звернувся до Вищого адміністративного суду України, як суду першої інстанції, з позовом до Верховної Ради України про визнання протиправною бездіяльності, яка полягає у не розгляді протягом 2015-2016 р.р. проектів постанов про обрання суддів Окружного адміністративного суду міста Києва, а також про стягнення моральної шкоди. 

Ухвалою судді Вищого адміністративного суду України від 10 березня 2017 року відкрито провадження в адміністративній справі та призначено розгляд справи на 10 квітня 2017 року о 12.00 у приміщенні суду за адресою: м. Київ, вул. Московська, 8, корп. 5. 

Порушення прав Позивача, що виражається у відсутності забезпечення своєчасного розгляду справи у суді, відбувається у зв’язку завантаженістю суддів Окружного адміністративного суду міста Києва. Завантаженість суддів, в свою чергу пов'язана із тривалим непризначенням суддів у яких закінчився п'ятирічний термін повноважень, у звя'зку з чим судочинство здійснює лише 19 суддів з 51 (відповідь суду).  

Тривале непризначення суддів Верховною Радою України, протягом 2014-2016 р.р., може бути пов'язано з виходом із Коаліції депутатських фракцій: Депутатської фракції політична партія "Всеукраїнське об'єднання "Батьківщина", Депутатської фракції Політичної партії «Об’єднання «САМОПОМІЧ», Фракція Радикальної партії Олега Ляшка. Зазначене підтверджується інформаційним матеріалом РЕЗУЛЬТАТИ відпрацювання проблемних питань щодо невиконання вимог статті 17 Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб»).

Примітка:

У відповідності до статті 83 Конституції України у Верховній Раді України за результатами виборів і на основі узгодження політичних позицій формується коаліція депутатських фракцій, до складу якої входить більшість народних депутатів України від конституційного складу Верховної Ради України. 

Коаліція депутатських фракцій у Верховній Раді України формується протягом одного місяця з дня відкриття першого засідання Верховної Ради України, що проводиться після чергових або позачергових виборів Верховної Ради України, або протягом місяця з дня припинення діяльності коаліції депутатських фракцій у Верховній Раді України.

Коаліція депутатських фракцій у Верховній Раді України відповідно до цієї Конституції вносить пропозиції Президенту України щодо кандидатури Прем’єр-міністра України, а також відповідно до цієї Конституції вносить пропозиції щодо кандидатур до складу Кабінету Міністрів України. 

Засади формування, організації діяльності та припинення діяльності коаліції депутатських фракцій у Верховній Раді України встановлюються Конституцією України та Регламентом Верховної Ради України. Депутатська фракція у Верховній Раді України, до складу якої входить більшість народних депутатів України від конституційного складу Верховної Ради України, має права коаліції депутатських фракцій у Верховній Раді України, передбачені цією Конституцією.

Водночас, згідно відповіді Комітету з питань Регламенту та організації роботи Верховної Ради України «чинний регламент Верховної Ради України не містить положень щодо формування, організації діяльності та припинення діяльності коаліції депутатських фракцій у Верховній Раді України».

Отже, у зв’язку із виходом із Коаліції депутатських фракцій наступних депутатських Фракцій: депутатської фракції політична партія "Всеукраїнське об'єднання "Батьківщина"депутатської фракції Політичної партії «Об’єднання «САМОПОМІЧ»фракції Радикальної партії Олега Ляшка, Коаліція депутатських фракцій «ЄВРОПЕЙСЬКА УКРАЇНА» не має відповідної, передбаченої Конституцією України, більшості народних депутатів України від конституційного складу Верховної Ради України.

Стаття 129 Конституції визначає, що суддя, здійснюючи правосуддя, є незалежним та керується верховенством права. Основними засадами судочинства, зокрема, є розумні строки розгляду справи судом. Статтею 130 Конституції передбачено, що держава забезпечує фінансування та належні умови для функціонування судів і діяльності суддів.  Слід зауважити, що Законом України "Про судоустрій і статус суддів» від 7 липня 2010 року № 2453-VI стаття 133 п. 10 (стаття 135 п. 10 Закону України "Про судоустрій і статус суддів» від 2 червня 2016 року № 1402-VIII), визначено, що суддя, який не здійснює правосуддя (крім випадків тимчасової непрацездатності, перебування судді у щорічній оплачуваній відпустці), не має права на отримання доплат до посадового окладу.

Відповідно до статті 95 Конституції України бюджетна система України будується на засадах справедливого і неупередженого розподілу суспільного багатства між громадянами і територіальними громадами. Держава прагне до збалансованості бюджету України.

У відповідності до інформації, яку отримано інформаційним агентством «Єдина служба правової допомоги» від Окружного адміністративного суду міста Києва, суддями, яких не обрано безстроково, протягом часу з дати одержання Верховною Радою відповідної постанови по грудень 2016 р. виплачено заробітну плату в розмірі 5 068 882,3 грн.

Висновок:

Не здійснення розгляду Верховною Радою України проектів Постанов про обрання суддів протягом 2014-2016 р.р. призвело до збільшення навантаження розгляду справ на решту суддів Окружного адміністративного суду міста Києва, що, відповідно, може негативно впливати на тривалість розгляду судових справ.

В такому випадку порушуються права громадянина на розгляд справи упродовж розумного строку визначені статтею 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, що також супроводжується порушенням норм Конституції України, зокрема, статтей 8, 83, 129, 130.   

Не здійснення розгляду Верховною Радою України проектів постанов про обрання суддів протягом 2014-2016 р.р. може бути пов'язано з виходом із Коаліції депутатської фракції політична партія "Всеукраїнське об'єднання "Батьківщина", депутатської фракції Політичної партії «Об’єднання «САМОПОМІЧ», фракції Радикальної партії Олега Ляшка.

В результаті чого Коаліція депутатських фракцій «ЄВРОПЕЙСЬКА УКРАЇНА» не має відповідної, передбаченої Конституцією України, більшості народних депутатів України від конституційного складу Верховної Ради України, що також спричиняє невиконання Угоди про Коаліцію депутатських фракцій «ЄВРОПЕЙСЬКА УКРАЇНА» в частині "Судової реформи".

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Якщо Вам необхідно отримати правову консультацію з питань, які висвітлені у даному матеріалі - телефонуйте на номери нашої гарячої лінії або відправляйте звернення на електронну адресу: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

 

Вихідні дані продукції інформаційного агентства:

Назва: Інформаційне агентство «Єдина служба правової допомоги»

Відомості про засновника (співзасновників): за посиланням

ПІБ відповідального за випуск: Осмоловський Д.Ю.

порядковий номер випуску і дата його виходу: 07/04-17 від 03.04.2017 року.

banner right karta